Saturday, May 31, 2008

总有那一天

某个晚上,和你们吃饭时谈起了近况。

往常,在大部分聚会中,我都是话说得最少的那个,因为生活枯燥乏味,实在没什么特别的事情可以分享的,所以也就懒得开口说话了。好不容易找到话题让我侃侃而谈,对我来说也算是个突破。

对于自己的新计划新梦想,我兴致勃勃地说着,边说着心里面还边兴奋着。实在是太久了;我和自己失散了太久,终于找回自己的感觉,我无法形容,而心中有着感慨万千,让我很想很想和朋友分享新的生活、新的自己。

但是说着说着,我看到你们脸上慢慢慢慢浮现不解的表情,另外还参杂着一些不认同。

然后你们问我,干嘛要做这些,做这些事情对我往后的事业有什么帮助,不浪费时间吗,能保障生活吗。。。一连串的问号,犹如一大桶的冰水,在我还来不及反应时,冷冷地泼了过来。

怎么会这样?我以为,身为我的朋友,你们应该会懂我的呀。其实,我也没有要大家认同我的梦想,也不要求大家的支持,我只是想和我亲爱的朋友分享我的喜悦,就这么简单而已。

当然,我知道现实的社会常常让人产生不安全感。我也曾经向现实生活低头,我也一直都很努力地工作,希望能提升自己和家人的生活素质。所以,我了解,你们的提问一定是出于关心和担心。

但是,在我让现实牵着走了那么久以后,我到底得到了什么?我又失去了什么?这一切,我心里很清楚。所以我已经不想再管什么生活不生活、现实不现实的问题了。这一次,我要在意的、要跟随的,是自己的心和梦。

谢谢浇我冷水的你们,你们的怀疑让我更坚定自己的决定。
有一天,我会让你们了解我所说的一切。有一天,你们都会懂的。

总有那一天。

7 comments:

LucyD said...

That's the spirit! I'm glad you realized what is it that you really want in life and are sure and determined about it. Your heart is your compass, if thinking about your dreams and plans makes you happy and excited, it can only mean that you are on the right track. Don't be discouraged by what others say. I'll always be here to cheer you on. I believe in you and what you can achieve, as long as you keep believing, and is focus, 那一天一定会到来! :)

还是那一句:
当我和世界不一样, 那就让我不一样

Thanks for sharing your dreams with us ...

Anonymous said...

We are not splashing cold water on you la (yes, i can actually read Mandarin...and understand what you said too!).

We just can't see the "link" between your current pursuit and your dream. It is good to have a goal and you are passionate about achieving it, just that time is not on our side. Pursue it when you are still young because the society will be less forgiving when you become much older.

That said, if you are determined, anything is possible. I wish you the best in achieving your dream!

雙下巴 said...

BG, I understand your approach, and I have said that in my blog too. Pls don't think that I'm feeling angry, I'm actually just disappointed that I'm not being understood.

Anyway, it doesn't matter, I have made up my mind, and I will go for what I want to do regardless what it may come.

BTW, thanks for reading my blog! I'm so glad that there are people reading it.

雙下巴 said...

Thanks Ashin!

I know you guys will be there, just like I will be there for you!

I'm feeling exactly like wat you will see on my blog description - 就算是整个世界把我抛弃,而至少快乐伤心我自己决定,所以我说就让他去,我知道潮落之后一定有潮起,有什么了不起!

Anonymous said...

yes m.s., 不怕 不哭 不孤單 等待出頭天, im sure u can make it.

那一日 咱可以出頭天 人生不怕風浪 只怕自己沒志氣 - mus hv 志氣, 一定会有出頭天!

LucyD said...

I love MD! They are such inspiration ♥♥♥♥♥! MS u are starting to quote too, looks like it is contagious :)

雙下巴 said...

Monster, thanks for believing in me! We will 相依为命 in the future, think the 3 of us compliment each other in some ways or so, I'm sure we can achieve something together!

BTW, it was such a coincidence leh! I posted those lyrics a few days before and it somehow tells exactly how i was feeling days after.

Si bey 邪门!Hahaha...